خبر

سالانه یک میلیارد افغانی، درآمد صنعت گردش‌گری

وزارت اطلاعات و فرهنگ به مناسبت روز جهانی گردش‌گری می‌گوید که گسترش ناامنی‌ها در افغانستان صنعت گردش‌گری را چندان صدمه نزده‌ و این کشور سالانه نزدیک به یک میلیارد افغانی از این رهگذر به‌دست می‌آورد.

سخنگوی وزارت اطلاعات و فرهنگ به طلوع ‌نیوز گفته است که گردشگران خارجی می‌توانند از ۱۲ ولایت کشور که بیش از ۲۰۰ بازماندۀ باستانی دارند، دیدن کنند.

به گفتۀ این وزارت، سالانه ۱۰۰ هزار ویزۀ گردش‌گری به کشورهای خارجی صادر می‌شود.

سخنگوی این وزارت افزوده که بیشتر کارهای مربوط به صنعت گردش‌گری در کشور از سوی شرکت‌های خصوصی پیش برده می‌شود و از همین‌رو بخش بزرگی از پول‌های به‌دست‌آمده از این رهگذر به شرکت‌های خصوصی می‌رسد.

‌به گفتۀ هارون حکیمی، سخنگوی وزارت اطلاعات و فرهنگ: «صنعت گردش‌گری در کشور سالانه یک میلیارد افغانی درآمد دارد؛ اما از این‌که کارهای گردش‌گری از سوی شرکت‌های خصوصی پیش برده می‌شود، سبب شده ‌است بیشتر درآمد به شرکت‌های خصوصی برسد.»

با این حال اما بنیاد فرهنگی آغاخان، که از ۱۴ سال به ‌این‌سو مکان‌های تاریخی را در کشور بازسازی می‌کند، می‌گوید که بیش‌از ۱۰۰ مکان و آثار باستانی را در افغانستان بازسازی کرده‌اند.

 

به گفتۀ عبدالعظیم صالح، مدیر عامل بنیاد فرهنگی آغاخان: «از مکان‌های باستانی که ما بازسازی کرده‌ایم، باغ بابر یکی از پربیننده‌ترین مکان‌ها، به‌ویژه برای مردم عام کشور است و همین‌گونه مکان‌های باستانی در هرات است که بازدیدکنندۀ داخلی و خارجی دارد.»

 

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا