خبر

خروج نظامیان خارجی از ننگرهار

مسؤولان محلی ولایت ننگرهار می‌گویند که نیروهای خارجی از ولسوالی‌های اچین و هسکه‌مینه این ولایت خارج شده و مسؤولیت‌های‌شان را به نیروهای امنیتی واگذار کردند.

راه مدنیت: عطاءالله خوگیانی، سخنگوی والی ننگرهار امروز پنج‌شنبه (۲اسد) به روزنامه راه مدنیت خبر داد که حدود دو روز پیش نیروهای خارجی از منطقه مومند دره ولسوالی اچین و برخی از ساحات هسکه‌مینۀ ننگرهار خارج شده‌اند.

به گفتۀ سخنگوی والی ننگرهار، مسؤولیت‌های امنیتی این دو ولسوالی از نیروهای خارجی به نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان واگذار شده است.

از سویی هم خیرمحمد، فرمانده پولیس محلی ولسوالی اچین به صدای امریکا اعلام کرد که نیروهای خارجی حدود یک‌ونیم ماه پیش از این ولسوالی خارج شده بودند.

او افزود: «نخست خارجی‌ها بیرون شدند و پس از عید سعید فطر، نیروهای افغان هم خارج شدند. اما نیروهای خارجی در آن مرکز بزرگ‌شان هیچ‌چیزی که قابل استفاده باشد، به جای نگذاشته‌اند.»

این فرمانده محلی همچنان ابراز نگرانی کرد که پس از خروج نیروهای خارجی و نیروهای امنیتی افغان، تحرکات طالبان در ولسوالی‌های اچین و هسکه‌مینه ولایت ننگرهار افزایش یافته و درحال حاضر فقط نیروهای پولیس محلی درگیر جنگ با طالبان استند.

ننگرهار یکی از ولایت‌های ناامن در شرق افغانستان است و در چند سال اخیر هسته گروه داعش در ولسوالی اچین این ولایت شکل گرفت.

در دو سال گذشته، نیروهای امنیتی و خارجی راه‌اندازی عملیات مشترک، ولسوالی اچین را از وجود گروه تروریستی داعش پاک‌سازی نمود و پس از آن، پایگاه‌ نظامی نیروهای خارجی در ولسوالی‌های اچین و هسکه‌مینه ننگرهار ایجاد شد.

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا