خبر

تلفات سیلاب؛ ۷۸کشته، ۳۲مفقود و ۳۰نفر زخمی در ۲۲ ولایت

راه مدنیت: احمدتمیم عظیمی، سخنگوی وزارت دولت در امور رسید‌گی به حوادث می‌گوید که در اثر سرازیر شدن سیلاب‌‌های اخیر، در ۲۲ولایت ۷۸تن کشته، ۳۲تن مفقود و ۳۰دیگر زخمی شده‌اند.

آقای عظیمی امروز شنبه(۱۸ثور) در صحبت با روزنامه راه مدنیت گفت که طبق معلومات این وزارت، سیلاب‌ها خسارت هنگفت مالی را به مردم در ۲۲ولایت کشور وارد کرده است.

وی افزود که موجی از بارندگی‌های خفیف از دوازدهم ثور در کشور آغاز شد و تا بامداد امروز نیز ادامه داشت.

به گفتۀ سخنگوی وزارت دولت در امور رسید‌گی به حوادث، در اثر سیلاب‌ها، دوهزار و ۶۰۰خانه مسکونی به صورت قسمی و کلی تخریب شده است. نزدیک به سه‌هزار حیوان نیز تلف شده‌اند.

احمدتمیم عظیمی بیان کرد که طبق معلومات مسوولان، هزاران جریب زمین زراعتی نیز در اثر سیلاب‌ها تخریب شده است.

سخنگوی وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث گفت که این ولایت‌ها شامل هرات، غور، بدخشان، پنجشیر، بامیان، دایکندی، بادغیس، تخار، میدان‌وردک، خوست، سمنگان، سرپل … و بغلان می‌شود.

وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث می‌گوید که کمیته‌های ولایتی مبارزه با حوادث روند کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان سیلاب و بازگشایی مسیر راه‌ها را آغاز کرده‌اند. به وارث‌های کشته‌شدگان ۵۰هزار افغانی و به زخمیان ۲۵هزار افغانی توزیع می‌گردد.

او هم‌چنان گفت که سروی و شناسایی آسیب‌دید‌گان سیلاب نیز در ولایت‌ها جریان دارد.

او ابراز امیدواری کرد که این وزارت دولت بتواند در روزهای آینده به همه متضرران سیلاب در سراسر کشور کمک کند.

سخنگوی وزارت دولت در امور رسید‌گی می‌گوید که طبق برنامه «مدیریت سیلاب‌ها» روند کمک‌رسانی در حال اجرا است. هزینه این برنامه که از سوی چند نهاد دولتی اجرا می‌شود، دو میلیارد افغانی است.

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا