خبر

برندۀ ده جوان برتر سال: نگاه مردم به پولیس زن تغییر کرده است

یکی از اين ده جوان برتَر سال، سمونمل زينب مبارز؛ مدير اكمالات رياست پاسپورت وزارت داخله کشور است. وی با كسب بيشترين آرا از صفوف پوليس كشور انتخاب شده كه افتخاری به خودش و نیز پوليس کشور مي‌باشد.

او در گفتگویی تلیفونی به روزنامه راه مدنیت گفت که وقتی شنید عنوان 10 جوان برتر سال را از میان هزاران جوان کسب کرده، برایش هیجان‌آور بود.

وی افزود: اگر خبرنگار، معلم یا داکتر می‌بود، این عنوان برایش چندان جالب نبود، ولی از اینکه این مقام را از خدمت در صف پولیس کسب کرده، خیلی برایش مهم است.

به گفتۀ وی، این یعنی رای دادن مردم به او. به این معنا که حالا نگاه مردم به پولیس زن تغییر کرده است.

وی اضافه کرد:«خانم‌هایی که در صف پولیس وظیفه دارند، مشکل‌شان نسبت به دیگران زیاد است و مردم هنوز هم حضور زنان در صف پولیس را آن گونه که بایست نپذیرفته‌اند.»

به قول او، رای دادن مردم بیانگر این واقعیت است که برخی از تضادهای اجتماعی در حال تغییر است؛ یعنی بعد از این هر خانم می‌تواند در هر بخشی که بخواهد کار کند.

به عقیده مبارز، کسب عنوان 10 جوان برتر سال نه تنها برای زنان؛ بل برای همه جوانان اهمیت دارد.

او می‌افزاید: پس از این زنان فرصت خواهند داشت به مراحل بالاتری دست یابند، اما در عین حال، استعداد، عملکرد و شایستگی نیز اهمیت دارد.

گفتنی است اين برنامه كه همه‌ساله در سرتاسر دنيا برگزار مي‌شود چندی پیش براي اولين بار در افغانستان اجرا گردید.

در اين برنامه که جوانان افغان چه در داخل و چه در خارج از کشور اشتراك نموده بودند، از ميان هزاران جوان داوطلب، 800 نَفَر واجد شرايط ارزیابی شدند.

بعد از بررسي داوران برنامه، از جمع 800 نَفَر 200 نَفَر كه داراي كاركرد خوب‌تر و فعاليت بيشتر بودند، با رای‌گیری آزاد از طريق فيسبوك، و از 200 نَفَر، 100 نَفَر به دور اول رقابت راه یافتند. از اين صد نَفَر بايد ده نَفَر به صفت جوان برتر سال نظر به كاركرد و معيارهاي تعیين‌شده از طرف داوران انتخاب مي‌شدند.

مرحلۀ نهایی توسط هیات داوران برگزار گردید. از 100 جوان برگزیده، به شکل علنی امتحان گرفته شد و در نهایت ده جوان برتر سال 1395 برنده شدند.

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا