خبر

کشته شدن پنج محافظ کارمندان سازمان ملل در کابل

راه مدنیت: دفتر هیات معاونیت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) اعلام کرده است که پنج محافظ کارمندان این دفتر در یک حملۀ مسلحانه در شهر کابل کشته شده‌اند.

یوناما روزگذشته پنج‌شنبه (۲۳دلو) با نشر اعلامیه‌یی گفته که این پنج‌تن در مربوطات ولسوالی سروبی کابل از سوی افراد مسلح ناشناس کشته‌اند.

در ادامه این اعلامیه آمده که در این حمله موتر حامل کارمندان ریاست عمومی تصدی محافظت عامه که کاروان ملل متحد را همراهی می‌کرد، هدف حمله افراد ناشناس قرار گرفته است.

دفتر هیات معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان افزوده که در این حملۀ به کارمندان یوناما در افغانستان هیچ آسیبی نرسیده است.

تا کنون فرد یا گروهی مسوولیت این رویداد را به‌عهده نگرفته است.

همزمان با بدتر شدن اوضاع امنیتی در کشور، امرالله صالح، معاون اول ریاست‌جمهوری نیز در صفحۀ فیسبوکش نوشته است که وضعیت غیرعادی است و شاید حکومت افغانستان مجبور شود از تمام رانندگان تاکسی‌ها تقاضا کند که مسافران خود را تلاشی بدنی کنند و یا حداقل پس از پایین‌شدن هر مسافر، دور‌و بر صندلی و موتر را به خوبی بررسی کنند.

وی افزوده است: «در کشورهای دیگر، حوادث را با محدودسازی‌ها و ایجاد قیودات کاهش می‌دهند، اما ما تا این لحظه به آن اقدام متوسل نشده‌ایم.»

همزمان با آغاز رسمی گفتگوهای صلح، سطح خشونت‌ها نیز در کشور افزایش یافته است

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا