خبر

تلاش برای حضور مجدد دیپلماتیک استرالیا

راه مدنیت: حمدالله محب، مشاور امنیت ملی کشور در دیدار با پال وجهاوسکی، سفیر استرالیا گفته که برای ادامه حضور دیپلماتیک استرالیا دولت افغانستان تمام امکانات امنیتی را فراهم می‌کند.

دفتر شورای امنیت ملی کشور با نشر خبرنامه‌یی گفته که آقای محب به سفیر استرالیا اطمینان داد که افغانستان تمام حمایت‌هایش را برای امکان حضور دیپلماتیک استرالیا در کشور فراهم می‌کند.

همچنین سفیر استرالیا گفت که کشورش به افغانستان متعهد است و قصد دارد در اولین فرصت دوباره برگردد.

مشاور شورای امنیت ملی کشور در حالی از فراهم کردن امکانات برای حضور دوباره سفارت استرالیا در افغانستان خبر می‌دهد که روند خروج نیروهای خارجی از افغانستان ادامه دارد و قرار است تا ۱۱سپتامبر سال روان میلادی این روند تکمیل گردد. همچنان پیش از این سفارت امریکا در کابل گفته بود که به دلیل تهدیدات امنیتی شمار کارمندان سفارت خود در کابل را کاهش می‌دهد.

با این حال حدود دو هفته قبل، وزارت امور خارجهٔ کشور اعلام کرده بود که دولت استرالیا سفارت خود را در کابل به دلیل «ملاحظات امنیتی» به صورت موقتی بسته می‌کند.

این وزارت ابراز امیدواری کرده بود که دولت استرالیا در مورد تصمیمش بازنگری کند.

بر مبنای قوانین و کنوانسیون‌های بین‌المللی و در چارچوب توافقات با دولت‌های دوست، دولت افغانستان مکلف به تامین امنیت نمایندگی سیاسی و مصونیت کارکنان دیپلماتیک کشورهای خارجی است.

نوشته‌های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا