خبر

ولسوالی شینواری پروان از کنترول طالبان آزاد شد

راه مدنیت: فواد امان، معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی می‌گوید که ولسوالی شینواری ولایت پروان از کنترول طالبان خارج شده و عملیات برای بازپس‌گیری ولسوالی سیاه‌گرد این ولایت به شدت جریان دارد.

آقای امان امروز چهارشنبه (۹سرطان) در توییترش نوشته که در نتیجهٔ عملیات نیروهای دفاعی و امنیتی و بسیج مردمی، به جنگ‌جویان گروه طالبان در ولسوالی شینواری تلفات سنگین وارد شده و جنگ‌جویان این گروه از این ولسوالی فرار کردند.

وی تاکید کرد که عملیات برای بازپس‌گیری ولسوالی سیاه‌گرد به شدت ادامه دارد.

ذکیه سنگین، نماینده مردم پروان در مجلس نمایندگان چند روز قبل به روزنامه راه مدنیت گفته بود که ‌جویان طالبان به‌دنبال عقب‌نشینی نیروهای امنیتی از مراکز این دو ولسوالی، کنترل آن‌ها را به‌دست گرفته‌اند.

او علاوه کرد که افراد گروه طالبان بخش‌هایی از ساختمان ولسوالی سیاه‌گرد را به آتش کشیده و همچنین اموال مردم را غارت کرده‌اند.

همزمان با سقوط ولسوالی سیاه‌گرد و شینواری، شاهراه غوربند که به بامیان منتهی می‌شود نیز مسدود شده‌ بود.

ولایت پروان در شمال کابل از ولایت‌های ناامن است که جنگ‌جویان طالبان در بخش‌هایی از این ولایت حضور و فعالیت گسترده دارند. در هفته‌های اخیر جنگ‌جویان این گروه حملات‌شان را در بخش‌هایی از این ولایت از جمله دره‌ غوربند افزایش داده‌اند.

طی دو ماه اخیر حدود ۷٠ولسوالی در ولایات مختلف به دست طالبان سقوط کرده و چند ولسوالی هم بار دیگر توسط نیروهای دولتی آزاد شده‌است.

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا