خبر

خدمات پستی ارزان و سریع از راه ترکیه

وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی (امروز شنبه 24 میزان) تفاهم‌نامۀ خدماتی پستی را با نمایندگی شرکت خطوط هوایی ترکی در افغانستان امضا کرد.

سید احمدشاه سادات؛ معین تخنیکی و مسلکی وزارت مخابرات در امضای این تفاهم‌نامه گفت: این یک قدم مثبت در انتقال کالا‌های پستی افغانستان از طریق ترکیه به کشورهای اروپایی می‌باشد.

احمدشاه سادات افزود که انتقال خدمات پستی از راه ترکیه مسیر تازه است که کالاهای پستی به امریکا و دیگر کشورهای اروپایی به مدت سه تا پنج روز سانیده می‎‌شود.

به گفتۀ وی: « از طریق این راه، کالاهای پستی، تاجران ملی و هموطنان  کشور ارزان و سریع به دیگر کشورهای دنیا می‌رسد.»

آقای سادات تصریح کرد: شرکت “افغان پست”  که نمایندگی  خدمات پستی ترکیه در افغانستان را دارد برای انتقال کالاهای پستی از طریق ترکیه  فصلی جدیدی در پیش دارد که در این مورد با کشورهای فرانسه، انگلستان، آذربایجان و امریکا گفتگو صورت گرفته است.

اوعلاوه کرد: «در مقدار انتقال بسته‌‌های پستی از مسیر ترکیه محدویتی وجود ندارد.»

به گفته او، قبلن بسته‌های کالاهای پستی از طریق کشورهندوستان و دبی به امریکا و کشورهای  اروپایی انتقال داده می‌شد که مدت هشت تا ده روز را در بر می‌گرفت.

جمال مرادیان؛ رییس انتقالات بین‌المللی شرکت خطوط هوایی ترکی نیز در امضای این تفاهم‌نامه گفت: «نمایندگی خطوط هوایی ترکی زمینه اشتراک دیگر شرکت‎‌های پست‌رسانی را مهیا می‌سازد تا خدمات معیاری را برای متقاضیان ارایه نماید.»

این شرکت قبلن نیز قرارداد‌های مختلفی از جمله صادرات قالین و میوۀ خشک را نیز با اداره‌های مربوط آن در کشور انجام داده است.

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا