خبر

قطع و وصل برق، مردم را متضرر کرده است

نابه‌سامانی برق، مشکلی که باشندگان کابل این روزها با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند، این مشکل بیشتر در زمستان دامن‌گیر مردم است، اما از چندی به این‌سو، این مشکل بیشتر شده است و در اکثر مناطق کابل روزانه 2 الی 3 بار برق قطع می‌شود.

این روزها، باشندگان کارته چهار، دشت برچی، خوشحال‌خان و پل‌ سرخ کابل، از قطع وصل شدن برق شکایت دارند و می‌گویند که نابه‌سامانی برق، مشکلات جدی را برای مردم ایجاد کرده است.

عتیق‌الله در ساحۀ کارته چهار کابل، دکان خیاطی دارد. او به راه مدنیت گفت که بعضی اوقات روزانه برق 3 الی 5 بار قطع و وصل می‌شود و به‌زودی هم نمی‌آید.

وی اظهار کرد:«تقریبن یک‌ماه می‌شود برق بی‌نظم شده است و این نابه‌سامانی برق، مشکلات جدی را برای مردم ایجاد کرده است.»

وی که دکان خیاطی دارد و از ماشین‌های برقی و اتو استفاده می‌کند، از نبود برق بیشتر شکایت دارد و می‌گوید:« مبلغ 20 هزار افغانی جنراتور خریدم، اما به‌خاطر پر مصرف بودن اتوها و ماشین‌های خیاطی جنراتور کار نکرد.»

عتیق‌الله شرح داد که در این وضعیت بیکاری کشور، آن‌ها به‌خاطر نبود برق از کارشان «بسیار متضرر» شده‌اند و اگر برق نباشد، منتظر می‌نشینند تا برق بیاید و کار کنند.

او می‌گوید که می‌خواسته جنراتور بزرگ بخرد اما به‌خاطر هزینه بالایش، خریده نتوانسته است و می‌گوید که در این روزها کار مشتریان را به وقتش انجام داده نمی‌تواند.

خدیجه، باشندۀ خوشحال‌خان در این رابطه گفت که در ساحۀ زندگی آن‌ها برق روز دو بار قطع می‌شود و هر بار 3 الی 4 ساعت طول می‌کشد تا دوباره وصل شود.

او شرح می‌دهد:« من محصل هستم. روزانه دانشگاه می‌روم و کارهای خانه را انجام می‌دهم تنها شب‌ها وقت پیدا می‌کنم که درس بخوانم، اما به‌خاطر بی‌نظمی برق، درس خوانده نمی‌توانم و از درس‌هایم پس مانده‌ام.»

باشندگان ساحۀ دشت برچی کابل نیز از نبود برق شکایت دارند و تاکید می‌کنند که وضعیت نابه‎سامانی برق در آن ساحه بیشتر از دیگر نقاط کابل است.

زهرا که در قلعه نو دشت برچی زندگی می‌کند، در این باره می‌گوید که در این روزها برق بسیار بی‌نظم شده و بیشتر اوقات آن‌ها برق ندارند.

او تصریح کرد:« من معلم هستم روزانه خانه نیستم و وقتی بعد از ظهر خانه می‌آیم برق نیست و تمام شب را در تاریکی سپری می‌کنیم و وقتی می‌خوابیم نمی‌دانم که برق کی می‌آید.»

گزارش‌های تایید نشده‌یی حاکی از آن است که نابه‌سامانی برق، به‌دلیل خراب شدن یک پایه برق در درگیری‌های قندوز به وجود آمده است، خواستیم نظر مسوولان د برشنا را نیز داشته باشیم، اما آن‌ها به تماس‌های مکرر ما پاسخ نگفتند.

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا