خبر

«معلومات واشنگتن‌پُست کاملن ناقص است»

ریاست جمهوری کشور در واکنش به نوشته روزنامۀ امریکایی واشنگتن‌پُست، معلومات این روزنامه در رابطه به افغانستان و رییس‌جمهور را نادرست می‌داند.

روزنامه امریکایی واشنگتن‌پُست در مقاله‌یی عنوان کرده بود که «ممکن محمداشرف غنی بخشی از مشکلات این کشور باشد.»

اما محمد هارون چخانسوری؛ سخنگوی رییس‌جمهور در گفتگو با رادیو آزادی گفته که رهبری حکومت به خاطر حل مشکلات کشور تلاش‌های بی‌شایبه داشته است.

به گفتۀ وی، «مقاله را ما هم مطالعه کردیم، متاسفانه که معلومات تا حدی زیاد و یا گفته می‌توانیم کاملن ناقص است یا مکمل نیست و معلومات غلط را به ‌دست آورده است. در افغانستان مشکلات وجود دارد، اما برای حل مشکلات، رهبری حکومت وحدت ملی به‌خصوص رییس‌جمهور در دو سال گذشته گام‌های جدی را برداشته است.»

آقای چخانسوری افزوده که «رییس‌جمهور با وزرا همواره ارتباط خوب برقرار نموده ‌است و با آنان در نشست‌ها و شوراهای مختلف بحث‌های مسلکی و صمیمانه کرده و برای همه‌شان فرصت مفصل داده شده تا صحبت نمایند.»

پس از نشر مقالۀ واشنگتن پست، بحث‌های زیادی در افغانستان روی آن صورت گرفت، اما به تحلیل آگاهان رسانه‌یی این مقاله نکته‌های مهم دیگری نیز دارد که برجسته نشده است؛ از جمله نقل قولی که از زبان اکلیل حکیمی؛ وزیر مالیه کشور آمده است.

در این مقاله که ترجمۀ آن در راه مدنیت نیز نشر گردید، به نقل از اکلیل حکیمی گفته شده: «این تنها بهانه‌یی برای وزیران است که ضعف‌های‌شان را پنهان کنند، آنان خوب‌تر می‌دانند که چگونه بدزدند تا چگونه مصرف کنند.»

وی افزوده: «توسط کمیسیون تدارکات که زیر نظر رییس‌جمهور کار می‌کند، مصارف بالای 300 هزار دالر توسط هیات بررسی می‌شود. سال گذشته پس از آشکار شدن تقلب در قرارداد سوخت وزارت دفاع، رییس‌جمهور 17 مقام را برکنار و قرارداد بیش از 800 میلیون دالر را لغو کرد.

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا