خبر

کاریابی و توسعه برای بیشتر از شش‌هزار روستا

وزارت احیا و انکشاف دهات (امروز 27 میزان) به منظور کاهش بیکاری و فقر در روستاها و بازسازی پروژه‌های انکشافی، مرحلۀ سوم کاریابی را در 19 ولایت و 77 ولسوالی اعلان کرد.

اکبر رستمی؛ سخن‌گوی وزارت احیا و انکشاف گفت که هزینۀ مجموعی مرحلۀ سوم پروژۀ کاریابی 2.7 میلیارد افغانی می‌باشد که توسط کشورهای امریکا و بریتانیا پرداخت شده است.

آقای رستمی افزود: این پروژه افزون بر 6هزار روستا را شامل ‌می‌شود که برای بیشتر از دوهزار تن مردم محل شغل کوتاه‌مدت ایجاد می‌کند.

به گفتۀ وی، مرحلۀ سوم کاریابی در ولایات کابل، کاپیسا، پنچشیر، پروان، میدان وردک، غزنی، زابل، ارزگان، هلمند، نیمروز، دایکندی، نورستان، لوگر، پکتیکا، بدخشان، تخار، سمنگان و سرپل اجرا می‌شود.

رستمی تصریح نمود که برای عملی ساختن این برنامه 1600 جوان  فارغ تحصیل شده استخدام شدند که در آینده نزدیک کار آن شروع و در ماه حمل سال 1396 ختم می‌شود.

آقای رستمی یادآوری کرد که مرحلۀ اول برنامۀ کاریابی در بیشتر از سه هزار روستا، در ماه جدی سال 1394 در 12 ولایت و 46 ولسوالی با هزینه 42 میلیون افغانی عملی شد که برای بیشتر از دو هزار تن شغل کوتاه‌مدت به وجود آورده بود و افزون بر 4 هزار پروژه را مورد بازسازی و حفظ مراقبت قرار داده است.

رستمی از مرحله دوم برنامه کاریابی نیز سخن گفت که این مرحله در پنج ولایت هرات، غور، بامیان ، بادغیس و فرا آغاز شد که شامل 1500 پروژه و افزون بر سیزده صد روستا را شامل می‌شود که عملن کاربالایش جریان دارد و برای بیش از 700 هزار شغل کوتا مدت ایجاد می‌کند.

این برنامه در 34 ولایت بر معیار امنیت  و شدت بیکار در ولسوالی و روستاها برنامه ریزی شده اند که توسط شوراهای انکشافی و مردم محل تطبیق می‌شود.

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا