خبر

وزارت داخله: معترضان بهسودی غیرمسلح بودند

راه مدنیت: ‌‎وزارت امور داخلۀ کشور اعلام کرد که معترضان در ولسوالی حصۀ اول بهسود غیرمسلح بوده و پس از آن‌که تظاهرات به خشونت گراییده، در جریان تظاهرات ۱۱غیرنظامی کشته و ۳۱نفر دیگر زخمی شدند.

این وزارت امروز دوشنبه (۲۰دلو) با نشر اعلامیه‌یی گفت که وظیفۀ الله‌داد فدایی، فرمانده پولیس ولایت میدان‌وردک به حالت تعلیق درآمده و پروندۀ  وی را برای تحقیقات بیشتر به سارنوالی فرستاده است.

وزارت داخله اطمینان داد که پروندۀ فرمانده پولیس میدان‌وردک به‌صورت جدی بررسی و عدالت تامین خواهد شد.

براساس این اعلامیۀ وزارت امور داخله، زخمیان حادثۀ بهسود در شفاخانه ۳۰۰بستر پولیس به‌طور رایگان تداوی می‌گردد و به خانواده‌های «شهدای رویداد بهسود» نیز رسیدگی لازم صورت می‌گیرد.

این وزارت اطمینان داده که ولسوالی‌های حصه اول و حصه دوم بهسود ولایت میدان‌وردک دوباره فعال و برای مردم خدمات عرضه خواهد کرد.

این در حالی‌ست که در تاریخ (۱۰دلو) گزارش شد که نیروهای امنیتی بر معترضان در ولسوالی حصۀ اول بهسود تیراندازی کرده‌اند. در آن زمان طارق آرین، سخنگوی وزارت داخله گفته بود که افراد غیرمسوول وابسته به علی‌پور بر نیروهای امنیتی شلیک کرده و در نتیجۀ چندین کشته و زخمی شدند.

دفتر شورای امنیت ملی هیاتی را به‌منظور بررسی همه‌جانبۀ این حادثه به ولسوالی حصۀ اول بهسود اعزام کرد. این هیات در ۱۸ دلو نتایج یافته‌هایش را به وزارت داخله سپرد.

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا