خبر

کوبیا: اتحاد اتحادیه اروپا با حکومت افغانستان محکم‌تر شده است

راه مدنیت: هم‌زمان با یک سالگی امضای توافق‌نامۀ امریکا و گروه طالبان، اتحادیۀ اروپا اعلام کرده که با توجه به شرایط و اوضاع امنیتی افغانستان، اکنون روابط اتحادیۀ اروپا با این کشور محکم‌تر شده است.
رونالد کوبیا، نمایندۀ ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان، ظهر امروز دوشنبه (۱۱حوت) در توییتی افزوده که یک سال پیش در جریان امضای توافق‌نامه دوحه، صدور اعلامیه مشترک دولت افغانستان و امریکا با حضور سفیران کشورهای اروپایی در کابل جشن گرفته شد.
او در ادامه نوشته که با توجه به شرایط افغانستان، اکنون اتحاد اتحادیه اروپا و ایالات متحده با دولت افغانستان محکم‌تر شده است.
در همین حال، امرالله صالح، معاون اول ریاست‌جمهوری از حضور اتحادیۀ اروپا در شرایط بی‌ثبات‌کننده در افغانستان ابراز تشکر کرد.
صالح افزوده که دولت تمامی تلاش‌های خود را برای تسریع روند صلح انجام داده تا این روند به موفقیت برسد، اما طالبان و پاکستان، تمایل دولت کابل را برای تامین صلح، تعبیر بد کردند.
معاون اول ریاست‌جمهوری با بیان اینکه هیچ‌گاه برای صلح دیر نیست، تاکید کرده که پاکستان و گروه طالبان تا به امروز، از تداوم خشونت‌ها حمایت کرده و آن را استمرار بخشیده‌اند.
گفتنی است، توافق‌نامۀ دوحه در دهم حوت سال گذشته میان نمایندگان ایالات متحده و گروه طالبان در دوحه پایتخت قطر امضا شد. انتظار می‌رفت که با امضای این توافق‌نامه، جریان خشونت‌ها کاهش یابد و منجر به قطع جنگ در افغانستان شود، اما این انتظار نه‌تنها تحقق نیافته، بل به گونۀ بی‌سابقۀ افزایش یافته است.

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا