خبر

اهدای مدال «امکا» به وزیر انکشاف دهات

راه مدنیت: نصیراحمد دُرانی، وزیر احیا و انکشاف دهات به‌خاطر دستاوردها و فعالیت‌های موفقانه‌اش مدال امکا را دریافت کرد.

معروف قادری، رییس اتحادیه کارگران و کارمندان افغانستان (امکا) روز یک‌شنبه از کارکرد وزارت انکشاف دهات با اهدای مدالی قدردانی کرد.

آقای قادری در این نشست گفت که وزارت احیا و انکشاف دهات سهم بزرگی در برنامۀ ملی کار برای صلح دارد و وزیر احیا و انکشاف دهات نیز از طریق «پروژۀ حفظ، مراقبت و کاریابی» در کشور، برای صدها هزار تن زمینه‌های کاری کوتاه‌‌مدت و میان‌مدت را مساعد ساخته است.

رییس امکا گفت: اتحادیۀ امکا به عنوان یک نهاد مدنی تصمیم گرفت که از فعالیت‌ها، دستاوردها و کارکرد نصیراحمد درانی تقدیر کند و این مدال را به پاس خدمات ارزنده و پردستاورد به وزیر صاحب تفویض می‌کنیم.»

کارکرد وزیر انکشاف دهات پیش از این مورد تقدیر مجلس نمایندگان نیز قرار گرفته بود که هفتۀ گذشته با اهدای لوح تقدیری آقای دُرانی و اکلیل حکیمی را به عنوان «موفق‌ترین» وزیر کابینه مشخص کردند.

لازم به ذکر است که وزارت انکشاف دهات تاکنون توانسته برای پنج ولایت دایکندی، بامیان، پکتیکا، میدان وردک و غزنی که در دولت پیشین کمتر مورد توجه قرار گرفته بود، زمینۀ برنامه‌ریزی پروژه‌های انکشافی/ توسعه‌یی را مهیا کند.

بر اساس گفته‌های مسوولان وزارت احیا و انکشاف دهات، اکنون پروژه‌های توسعه‌یی در سراسر کشور به صورت یک‌سان اجرا می‌شود و به ولایت‌هایی که کمتر توجه صورت گرفته، توجه بیشتری می‌شود.

قرارداد 13 پروژه سرک‌سازی دیگر

وزارت انکشاف دهات در ادامۀ برنامه‌سازی‌ها برای توسعۀ روستاها، روز یک‌شنبه قرارداد 13 پروژۀ سرک‌سازی را به امضا رساند.

نصیراحمد درانی؛ وزیر احیا و انکشاف دهات هنگام امضای قرارداد گفت که این پروژه‌ها جزو پلان سال مالی 1396 است که کار عملی آن هفتۀ آینده آغاز می‌گردد.

آقای دُرانی افزود: «از میان 13 قرارداد، 4 پروژۀ سرک‌سازی شامل 36.6 کیلومتر و 234 متر پل به ارزش 747 میلیون افغانی در ولایت‌های بلخ، لوگر، تخار و پکتیا تطبیق و عملی می‌شود. هم‌چنین 9 پروژه آب‌رسانی به هزینه بیش از 13 میلیون افغانی در ولایت‌های کنرها، نورستان، پروان، بغلان و غور عملی می‌شوند.»

او علاوه کرد که وزارت احیا و انکشاف دهات مسوولیت دارد قراردادها را به صورت درست، با نظارت دوامدار تکمیل کند و همچنان شرکت‌هایی که امروز با ما قرارداد امضا کردند، مسوولیت دارند تا قراردادها را به صورت درست، با کیفیت و در وقت معین آن تکمیل کنند.

گفتنی است که از شروع سال مالی 1396 تاکنون بیش از 60 پروژۀ برنامۀ ملی راه‌سازی روستایی، آب‌رسانی و انسجام ساحوی به ارزش بیش از 1.7 میلیارد افغانی به امضا رسیده و گامی خوب در راستای ایجاد راه‌های مواصلاتی و رسانیدن خدمات به مردم برداشته شده است.

 

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا