خبر

امرالله صالح: سیاست رییس‌جمهور تردیدآفرین و مورال‌شکن است

امرالله صالح؛ رییس روند سبز در نشستی خبری که از بهر گشایش “بنیاد مساعدت برای قهرمانان” برگزار شد، با انتقاد از «سیاست دوگانه» رییس‌جمهور غنی گفت: «رییس‌جمهور به کاغوش می‌رود، سرباز را به آغوش می‌گیرد، جنرالان را با اسم می‌شناسد و بسا رفتارهای پسندیده دیگر که نوعن بی‌مانند و بی‌نظیر است و همین طور راه حل جنگ را در به آغوش گرفتن دشمن نیز می‌داند که این نوع سیاست، تردیدآفرین، مورال‌شکن و متناقض است.»

او افزود: صلح و مذاکره در صورتی ممکن است که «یک‌طرف در جنگ دست بلند نظامی داشته باشد و یا این که در صحنه جنگ توازن قوا برقرار باشد.»

آقای صالح خاطرنشان کرد که در افغانستان خط بین سیاست و جنایت باید روشن باشد: «خط بین سیاست و جنایت روشن نیست. این خط مدام خیره است، امیدوارم این خط در افغانستان واضح و روشن شود.»

داکتر اسپنتا؛ مشاور پیشین شورای امنیت ملی که در این برنامه شرکت کرده بود در سخنانی گفت: «کسانی ‏که به‌خاطر وطن ‌جنگ می‌کنند، کسانی ‌که به‌خاطر آی.اس.آی پاکستان جنگ می‌کنند، باید در این میان دره‌یی عمیق ایجاد شود و این دره از آزادی‌خواهان افغانستان پر گردد تا نسل‏های آینده ما از این دره به سوی سعادت و خوشبختی گزار کنند.»

او گفت که جنگ بر افغانستان تحمیل شده است. وقتی بقای یک نظام در خطر می‎‌باشد، وظیفه دولت و اوپوزیسیون است که از کشور دفاع کند و کسانی را که در مقابل نیروی امنیتی جنگ می‌کنند دشمن بدانند.

رحمت‌الله نبیل؛ رییس پیشین امنیت ملی که “بنیاد مساعدت برای قهرمانان” را تاسیس کرده، «دادخواهی عمومی و خدمات حقوقی، خدمات حمایوی طبی، روانی و بازتوانایی، آگاهی و مشوره‌دهی به قهرمانان معلول، مجروح و بازماندگان نیروهای امنیتی جهت طی مراحل چگونگی دسترسی به امتیازاتی که از دولت برای‌شان در نظر گرفته شده، ایجاد شغل، فرصت‌های کاریابی و آموزشی حرفوی و فراهم ساختن بورسیه‌های تحصیلی برای بازماندگان شهدا، معلولان و مجروحان امنیتی را از اهداف این بنیاد برشمرد.

آقای نبیل افزود: افغانستان شاهد جنگ طولانی با تروریزم و هراس‎‌افکنی بوده و تروریستان به دستور «باداران‌شان» نمی‌گذارند مردم افغانستان در صلح و آبادانی زندگی کنند.

آقای نبیل با اشاره به این که، نیروهای امنیتی افغان توان حفاظت از کشور را در مقابل تروریستان داخلی، منطقوی و بین‌المللی دارد، افزود: «مقابله، رشادت و فداکاری نیروهای امنیتی افغان در مقابل تروریزم در دفاع از دیگر کشورهای صلح‌دوست جهان است. این نیروهای دلیر نمی‌گذازند افغانستان لانۀ تروریستانی گردد که کشورهای جهان مانند واشنگتن، پاریس، لندن، بیجنگ و مسکو را مورد حملات تروریستی خویش قرار دهند.»

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا