ورزش

دستاورد خوب فدراسیون ملی موی‌تای

دو مدال نقره، عنوان شجاع‌ترین مبارز و چهار داور بین‌المللی، دستاوردهای حضور  فدراسیون ملی موی‌تای کشوردرمسابقات قهرمانی جوانان جهان است.

بر اساس اعلامیۀ کمیتۀ نشرات فدراسیون ملی موی‌تای، زهرا رضایی که در این مسابقات شرکت داشته، با حضور فعال و قدرت‌مندش مورد توجه خاص سازمان جهانی موی‌تای، سازمان حمایت زنان و سازمان ملل متحد قرار گرفته و به‌عنوان پرچم‌دار یونسکو شناخته شده و  لوح شجاع‌ترین زن سال ۲۰۱۶ را دریافت کرده است.

زهرا رضایی، عضو تیم ملی موی‌تای بانوان، با وزن ۴۸ کیلو گرام با پیروزی بر قهرمانان پیرو و اکراین و توقف در برابر تایلند، نایب‌قهرمان جهان جوانان شد.

علی‌سهراب احمدی نیز بعد از دو پیروزی بر قهرمانان عراق و بلجیم بازی را به تایلند واگذار کرد و نایب قهرمان جهان جوانان شد.

احمد حسن‌زاده با یک پیروزی در مقابل حریف ازبکستانی‌اش، در دومین دیدارش بازی را به حریف تایلندی‌اش واگذار کرد و از ادامۀ این رقابت‌ها کنار رفت.

همایون رضایی، با یک پیروزی در مقابل حریف لبیایی‌اش، در مقابل حریف ازبک‌اش تن به شکست داد و از ادامۀ رقابت‌ها حذف گردید.

علی‌جان نورزی، در اولین دیدارش مغلوب حریف سنگاپوری‌اش گردید و مصطفی حسن‌زاده از مبارز کشور پیرو شکست خورد و محمد مصطفی نیکویی، بازی را به حریف تایلندی‌اش واگذار کرد.

در همین حال؛ چهارتن از داوران فدراسیون ملی موی‌تای کشور استاد جمیل محمدی، استاد محمد طاهر احمدی، استاد نرگس اخلاقی و استاد عبدالصادق ابراهیمی، با سپری کردن یک دورۀ آموزشی کوتاه مدت داوری سند بین‌المللی داوری را به‌دست آوردند.

تیم ملی موی‌تای افغانستان با شش مبارز مرد و یک مبارز زن، سه داور، یک مربی و یک نفر هیات از سوی ریاست عمومی تربیت بدنی و ورزش، در مسابقات قهرمانی جوانان جهان؛ که از تاریخ ۲۴ اگست الی ۱سپتمبر ۲۰۱۶ با حضور ۵۴ کشور جهان در شهر بانکوک تایلند برگزار گردید بود، شرکت کرده بودند.

 

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا