خبر

قدردانی از دو وزیر موفق

راه مدنیت: مجلس نمایندگان بعد از آنکه 17 وزیر را استیضاح و 7 تن آنان را رد صلاحیت کرد، نصیر احمد دُرانی و  اکلیل حکیم را به عنوان وزیران موفق تقدیر کرد.

پیش از این، بارها کارشناسان در محافل سیاسی و رسانه‌یی ایراد کرده بودند که قوای مقننه و مجریه در تقابل هم قرار گرفته‌اند و استیضاح وزیران بر اساس خصومت است، اما اکنون دو وزیر کابینه توسط قوه مقننه تقدیر شد.

عبدالروف ابراهیمی، رییس مجلس نمایندگان روز دوشنبه گفت که وزیران انکشاف دهات و مالیه از جمله موفق‌ترین اعضای کابینه هستند که بیشترین تلاش را در امر ارایه خدمات به مردم و مصرف بودجه انکشافی انجام داده‌اند.

اکلیل حکیمی؛ وزیر مالیه به خاطر خدمات ارزنده‌اش در راستای برنامه‌های طرح‌شده در سند بودجه که تطبیق آن سبب بهبود امنیت و ثبات سیاسی، اصلاحات در نظام حکومت‌داری، ایجاد ساختارهای زیربنایی و تسریع روند افزایش در عواید ملی می‌شود، مورد تشویق هیات اداری مجلس قرار گرفت.

همچنان در این مراسم از نصیر احمد درانی؛ وزیر احیا و انکشاف دهات به خاطر دست‌آوردهای اخیرش، تلاش برای ارایه خدمات در 34 ولایت کشور و مصرف بودجه انکشافی تقدیر گردید.

آقای ابراهیمی افزود که هیات اداری مجلس بر اساس پیشنهاد کمیسیون مالی و بودجه این مجلس، تصمیم گرفت که از دست‌آوردها، کارکرد و فعالیت‌های وزرای انکشاف دهات و مالیه ستایش و تقدیر به عمل آورد.

گفتنی است که اکلیل حکیمی، وزیر مالیه نیز در بین وزرایی بود که استیضاح شدند، اما به طور غیابی برای وی صندوق گذاشته شد و رد صلاحیت نشد.

بعد از آن، بارها نمایندگان مجلس اذعان کردند وزیرانی که به صورت غیابی استیضاح شدند و رای گرفتند شایستگی وزارت را داشتند و نمایندگان نیز آنان را سلب صلاحیت نکردند.

از سوی دیگر، وزارت مالیه علاوه بر افزایش بیش از حد تعیین‌شدۀ عواید، توانسته با رایزنی‌های گوناگون زمینۀ کمک صدها میلیون دالر را نیز فراهم کند.

نصیر احمد دُرانی، وزیر انکشاف دهات نیز طی دو سال اخیر توانسته است به پنج ولایت بامیان، دایکندی، غور، غزنی، پکتیکا و میدان‌وردک که طی 13 سال حکومت حامد کرزی کمتر توسعه یافته بود، توجه بیشتری کند.

آقای دُرانی علاوه بر این توانسته طی سال 95 بیش از 11 هزار پروژه انکشافی را در 34 ولایت کشور تطبیق کند و حدود 88 درصد بودجه انکشافی این وزارت را به مصرف برساند.

وزیران مالیه و انکشاف دهات که در محفل تقدیر شرکت داشتند یک‌بار دیگر متعهد شدند در عرصه پیشرفت و توسعه کشور نهایت تلاش خود را انجام دهند.

وزیر احیا و انکشاف دهات ضمن تشکری از هیات اداری و نمایندگان مردم؛ تاکید کرد که در جریان سال جاری نیز تلاش می‌کند با مصرف معقول بودجه انکشافی، بیشترین خدمات را به مردم روستاها ارایه کند.

وزارت احیا و انکشاف دهات یکی از مهم‌‌ترین وزارت‌خانه‌های کشور است که می‌تواند با برنامه‌های مشخص از مهاجرت روستاییان به شهرها جلوگیری کند.

بر اساس گزارش‌های منتشرشده، بیش از 70 درصد جمعیت کشور روستانشین است و مصروف فعالیت‌های کشاورزی و دام‌پروری هستند. توسعۀ روستاها باعث می‌شود زراعت و دام‌پروری کشور نیز رشد کنند.

علی‌رضا احمدی

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا