خبر

چهارمین روز جنگ هلمند؛ سرپرست وزارت دفاع به هلمند رفت

اسدالله خالد، سرپرست وزارت دفاع ملی در سومین روز درگیری‌ها در لشکرگاه مرکز ولایت هلمند، در راس هیاتی به این ولایت سفر کرد.

فواد امان، معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی روز چهارشنبه (۲۳میزان) به راه‌مدنیت گفت: آقای خالد امروز جهت بررسی اوضاع امنیتی هلمند به این ولایت سفر کرده است.

آقای امان افزود سرپرست وزارت دفاع در این سفر با محمد یاسین، والی هلمند و مقام‌های ارشد امنیتی ولایت هلمند دیدار و گفتگو کرده است.

از چهار روز به این‌سو، جنگ و درگیری میان نیروهای امنیتی و جنگجویان گروه طالبان در اطراف شهر لشکرگاه و سه ولسوالی ولایت هلمند ادامه دارد. دوام این خشونت‌ها موج تازه‌یی از مهاجرت‌های ناخواستۀ خانواده‌ها را در پی‌آورده و باعث تلفات غیرنظامیان شده است.

یوناما یا هیات معاونت ملل متحد در افغانستان می‌گوید که هزاران خانواده به دلیل جنگ و ناامنی در حال فرار هستند و به مرکز شهر لشکرگاه می‌روند.

این نهاد در تویترش نوشته است، از نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان و جنگجویان گروه طالبان می‌خواهیم از غیرنظامیان محافظت کنند و همچنین راه‌های امن را برای کسانی که از منطقه خود فرار کرده‌اند، فراهم کنند.

ادارۀ امور مهاجران ولایت هلمند نیز گفته که امکانات کافی برای کمک فوری به خانواده‌های آواره در اختیار ندارد و دست‌شان خالی است.

همزمان نادر نادری، سخنگوی هیات مذاکره‌کنندۀ دولت افغانستان گفته که افزایش سطح خشونت‌ها روند صلح را تهدید می‌کند.

او گفت: «اگر سطح خشونت‌ها بالا برود و یا برای یک مدت طولانی ادامه پیدا کند، میزان فشار افکار عمومی بر تیم مذاکره‌کنندۀ دولت نیز افزایش خواهد یافت. تداوم مشکلاتی که جنگ و خشونت‌ها بر مردم تحمیل کرده دیگر قابل قبول نیست.»

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا