ورزش

آبروی برازیل را حفظ کنید!

باربارا سیکاس و آگاتا بندرازیک تیم دو نفره والیبال ساحلی زنان برازیل را تشکیل می‌دهند. این دو از سال ۲۰۱۲ تا کنون کنار یکدیگر بازی می‌کنند و طی این سال‌ها به مقام ارزشنمندی چون نشان طلا رقابت‌های جهانی هالند درسال ۲۰۱۵ دست یافته‌اند. به لطف این قهرمانی رتبه تیم دونفره برازیل به جایگاه چهارم جهان رسید. این دو والیبالیست حالا مصمم هستند تا پرچم کشورشان را در خانه و بر روی شنها کوپاکابانا به اهتزاز در آورند.
سیکاس با آن که سن سال کمتری نسبت به هم تیم خود دارد، اما از تجربه بالاتری در والیبال برخوردار است و مدال‌های بیشتری را هم در کارنامه خود به ثبت رسانده است. نشان طلا دو دوره مسابقات جهانی در رده‌های سنی زیر ۱۹و ۲۱ سال را از آن خود کرده است. نقره مسابقات جهانی زیر ۱۸ ساله‌ها نیز از افتخارات باربارا سیکاس ۲۹ ساله پیش از قرار گرفتن در کنار بندرازیک در تیم ملی برازیل است.
این والیبالیست درباره راز موفقیت خود در ورزش می‌گوید: برای موفقیت باید آموزش دید و پیاپی تمرین کرد. شما باید این کارر را با فداکاری انجام دهید. اگر شما واقعن قصد دارید یک والیبالیست حرفه‌یی باشید باید به طور جدی همه چیز را در زندگی فدا کرده و به قهرمانی بیندیشید.
او ادامه می‌دهد: برای آن که بتوانید در والیبال ساحلی به جایگاهی که می‌خواهید برسید باید همه‌جانبه عاشق این ورزش باشید. در والیبال ساحلی تنها دو بازیکن در میدان بازی حضور دارند که باید تمامی فشار مسابقه را تحمل کرده و بازی را اداره کنند. این در حالی است که هیچ بازیکن جایگزینی هم وجود ندارد. شما باید همیشه بهترین عملکرد را از خود ارائه دهید.
آگاتا بدنکزیک ۳۳ ساله متولد شهر کوریتیباست. تنها افتخاری که او در طول هشت سال حضو در ورزش والیبال کسب کرده قهرمانی در بازی ای یونورسیاد سال ۲۰۱۱ است که در شنزن برگزار شد.
ستاره والیبال ساحلی زنان برازیل می‌گوید: من و آگاتا روز و شب به المپیک می‌اندیشیم، این کار موجب می‌شود انرژی مثبتی به ما منتقل شود که این بسیار برای روحیه ما خوب است.
سیکاس با اشاره به اینکه برخی از مردم بی‌اصالت برازیل قصد دارند آبروی کشورش را ببرند، گفت: قطعن مردم ورزش دوست برازیل برای تشویق و تماشای مسابقات المپیک به ورزشگاه‌ها می‌آیند اما برخی دیگر که در اصل برازیلی هم نیستند قصد دارند با ایجاد آشوب آبروی کشورمان را ببرند.
آنجلو اسکویا، مدیر فدراسیون جهانی والیبال می‌گوید: والیبال ساحلی در حال بازگشت به ساحال جادویی کوپاکابانا جایی که این ورزش در آنجا به رسمیت شناخته شد. در سال ۱۹۹۳ بود سازمان کمیه بین‌المللی المپیک به دلیل هیجان‌انگیز بودن والیبال ساحلی تصمیم گرفت این رشته ورزشی را به المپیک اضافه کند.
لازم به ذکر است؛ والیبال ساحلی برای اولین بار در المپیک ۱۹۹۶ آتلانتا با حضور ۲۴ تیم در بخش مردان و زنان شروع به کار کرد. در این سال تیم والیبال زنان برازیل توانست به مدال طلا برسد. جکی سیلوا و ساندرا پیرس تیم بزیل را در این رقابت‌ها تشکیل می‌دادند.
از بازی‌‌های آتالانتا به بعد برازیلی‌ها دیگر به موفق به تکرار شاهکار خود در المپیک نشدند. آدریانا بهار و شلدا بدران اعضای تیم دو نفره برازیل در طی یک همکاری طولانی مدت توانستند در المپیک‌های ۲۰۰۰ سیدنی و ۲۰۰۴ آتن به نشان نقره دست یابند. تیم دو نفره لاریسا فرانسا و جولیانا سیلوا نیز برنز المپیک ۲۰۱۲ لندن را برای کشورشان، برازیل کسب کردند.«ورزش بانوان»

نوشته‌های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دکمه بازگشت به بالا