مقاله

جایزه‌های عجیب موفق‌ترین زن اسکی‌باز در جهان

لیندزی وان؛ موفق‌ترین اسکی‌باز زن جهان به‌دنبال دریافت جایزه به مناسبت قهرمانی در چند دوره از مسابقات مختلف حالا یک گله کوچک از حیوانات اهلی برای خودش روبه‌راه کرده است.

این اسکی‌باز برجسته امریکایی در المپیک زمستانی ۲۰۱۰ ونکوور در رشته اسکی دره به قهرمانی رسید و مدال طلا دریافت کرد. او در رشته سوپرجی نیز سوم شد و مدال برنز گرفت. او موفق‌ترین زن در تاریخ مسابقات اسکی زنان جهان است.

در سال ۲۰۰۵ در فرانسه قهرمان شد. او برای جایزه می‌توانست ۵ هزار دالر بگیرد یا گوساله‌یی به نام وینی. وان گفت: «من به‌جای پول گوساله را انتخاب کردم چون خیلی بامزه بود. در هنگام جشن قهرمانی به من گفتند که گاو را پس بدهم و به‌جای آن چک جایزه را بگیرم، اما من سرشان داد زدم که شما نمی‌توانید این را پس بگیرید. شما گفتید که این گاو من است. نامش را به الیمپه تغییر دادم و خیلی هم دوستش دارم.»

الیمپه برای لیندزی گوساله‌های کوچک آورده و لیندزی آن را به دست یک پسر مزرعه‌دار در اتریش سپرده است.

علاوه بر این لیندزی بعد از قهرمانی در مسابقات جهانی «وال دی ایزری» ۱۴ دسامبر سال ۲۰۰۹ یک بز دریافت کرد و همان جا نامش را لورا گذاشت. لورا هم در نزدیکی محل نگه‌داری الیمپه در اتریش در یک مزرعه است که حالا با برغاله‌های کوچک صاحبش را سرگرم می‌کند.

 

لیندزی در ۱۹ دسامبر سال ۲۰۱۴ در مسابقات جام جهانی اسکی دانهیل به مقام قهرمانی دست یافته بود. آن سال هم به او یک گاو بالغ جایزه دادند. لیندزی حالا برای خودش یک گله کوچک دارد.

البته در برخی مسابقات رسم این گونه بوده که ورزشکار بین جایزه نقدی و یا حیوان انتخاب می‌کرده که لیندزی همیشه جایزه نقدی را رد کرده است. اعطای چنین جایزه‌های عجیب و غریبی در مسابقات ورزشی چندین بار اتفاق افتاده، از پرنده شکاری، پنیر و گوزن گرفته تا گوشی موبایل، موز و یا حتا یک بطری شیر از جمله جایزه‌هایی هستند که تا به حال به قهرمانان ورزشی اهدا شده است.

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا