مقاله

هیدی ونگ قهرمان جام جهانی اسکی صحرانوردی بانوان

دومین دوره فصل 2017-2016 از رقابت‌های جام جهانی اسکی صحرانوردی بانوان در لیلهامر ناروی با قهرمانی هیدی ونگ ورزشکاری از همین کشور به پایان رسید.

در مادۀ سرعت اسکی صحرانوردی زنان، هیدی ونگ از ناروی در جایگاه نخست ایستاد. مایکن کاسپرسن فالا از امریکا سکوی دوم را به خود اختصاص داد. هانا فالک سویدنی هم صاحب نشان برنز این رقابت‌ها شد.

در مسافت پنج کیلومتر اسکی صحرانوردی بانوان، جسیکا دیگینر از امریکا با ثبت زمان ۱۲ دقیقه و ۴۰ ثانیه و سه صدم ثانیه اول شد. هیدی ونگ از ناروی در این ماده زمان ۱۲:۴۴٫۱۱ را ثبت کرد و دوم شد. ماریت بیورگن دیگر بانوی اسکی‌باز از ناروی هم به نشان برنز دست یافت.

در مسافت ۱۰ کیلومتر اسکی صحرانوردی زنان، کریستا پارماکوسکی از فنلاند اول شد. همچنین هیدی ونگ و اینگویلد فلوگستاد هر دو از ناروی به ترتیب در جایگاه‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

دومین دوره از فصل ۲۰۱۷-۲۰۱۶ مسابقات جام جهانی اسکی صحرانوردی بانوان در حالی به پایان رسید که اسکی‌بازان کشور میزبان مدال‌ها را درو کردند.

به این ترتیب و به طور کلی، هیدی ونگ که کار خود را با قهرمانی در ماده سرعت این رشته آغاز کرده بود، با کسب بیشترین امتیاز قهرمان مینی تور ۲۰۱۶ لیلهامر شد. این اولین عنوان این ورزشکار از ناروی در یکی از تورهای جهانی اسکی صحرانوردی بانوان است.

اولین دوره از این مسابقات در روکای فنلاند پی‌گیری شد و استینا نیلسون قهرمان افتتاحیه این مسابقات شد. سومین دوره از این فصل از رقابت‌های اسکی صحرانوردی بانوان ۱۰ دسامبر در داووس سوییس پی‌گیری خواهد شد.

گفتنی است؛ اسکی صحرانوردی یکی از ورزش‌های زمستانی است که در کشورهای سرد و کوهستانی اروپا و امریکای شمالی محبوبیت دارد.

نوشته‌های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا