روایت

دوباره سلام

فرشته حسینی

در شماره قبل گفتیم که صفحه سبک زندگی قرار است یک صفحه هیجان‌انگیز و به درد بخور برای زندگی باشد. خوب، ما با کسی شوخی نداریم! یعنی قصد واقعی ما در راه مدنیت همین است. بهتر است شما هم شوخی را بگذارید کنار و با ما به تماس شوید تا رابطه‌یی دو طرفه شکل بگیرد و حرف همدیگر را بفهمیم؛ وگرنه صفحه سبک زندگی ما هم به سبک زندگی زن و شوهرهای افغانستان می‌شود که هیچ از دل هم خبر ندارند! تازه همه‌اش خیال پلو می‌زنند که زندگی خوبی دارند تا این‌که اوضاع خیلی خراب می‌شود و همه چیز به‌هم می‌ریزد.

برای شروع بیایید نگاهی بیندازیم به سبک زندگی خودمان. اوضاع چطور است؟ درست نمی‌دانید؟ اصلا عجیب نیست! زندگی خیلی از ماها آن قدر روتین و تکراری شده که دیگر به برنامه‌های روزانه‌مان حتی فکر هم نمی‌کنیم. اما ما این جا چی کاره هستیم؟ قرار است با هم سبک زندگی‌مان را جور کنیم!

اگر می‌خواهید درست و حسابی به این موضوع بپردازید پیشنهاد می‌کنم قلم و کاغذ بردارید و به چیزهایی که می‌گویم فکر کنید و بعد یادداشت کنید.

1- به یک روز کامل از صبح تا شب فکر کنید

همه ما وقتی از خواب بیدار می‌شویم تا وقتی می‌خوابیم، کارهای زیادی انجام می‌دهیم. حتی نحوه بیدار شدن هم مهم است. شما چطور بیدار می‌شوید؟ با صدای زنگ موبایل؟ با روشنایی خورشید؟ با سر و صدای وحشتناک همسایه‌ها و کراچی‌داران؟ یا غالمغال فرزندانتان؟

بعد از بیدار شدن چه می‌کنید؟ آیا شبیه 90درصد افرادی که گوشی هوشمند دارند اول موبایل را در آغوش می‌کشید و ناز و نوازشش می‌کنید یا این‌که دست و رویتان را می‌شویید؟

می‌بینید؟ اصلا یه نظر نمی‌آید اما زندگی ما پر از جزییاتی است که دیگران بیشتر از خودمان آن را می‌بینند. وقتش است ما هم آن‌ها را ببینیم!

2- فهرستی از جزییات بنویسید

هیچ چیز را از قلم نیندازید. به دانستن همه عادت‌هایتان نیاز دارید تا اگر لازم باشد بتوانید تغییرش بدهید. داشتن یک سبک زندگی خوب و سازنده راحت نیست اما اگر با دانش و شناخت از خودتان پیش بروید احتمالا خیلی از آدم‌هایی که نمی‌دانند کجای زندگی هستند و چه می‌کنند، پیش‌تر هستید.

شرم و خجالت هم ندارد. قرار نیست کسی نوشته‌های شما را بخواند. این نوشته‌ها نقشه راه شما در آینده خواهد بود. پس با جرات و شجاعت با زندگی فعلی خود روبه‌رو شوید. همه چیز را بنویسید. اگر هم خیلی نگران سرک کشیدن اعضای خانواده در یادداشت‌هایتان هستید یعنی اینکه بیشتر باید روی سبک زندگی‌تان کار کنید!

می‌توانید برای سادگی و امنیت بیشتر از برنامه‌های نوشتاری گوشی هوشمندتان استفاده کنید، اما اگر قرار است این کار را بکنید پیش از آن حتما انترنت‌تان را خاموش کنید. وگرنه ناگهان می‌بینید که شب شده و شما بدون نوشتن یک صفحه در فیسبوک مشغول چت کردن و کامنت دادن هستید!

3- قضاوت نکنید

بی‌رحم ترین قاضی هر کس در زندگیش خودش است. اگر دیدید که برگه کارهای روزانه‌تان پر شده از کارهای بی‌اهمیت و کسل‌کننده اصلا ناراحت نشوید. خیلی طبیعی است. حداقل حالا شما به درک کلی از کارهای روزانه‌تان رسیده‌اید. راستش برای خیلی‌ها همین نوشتن و نگاه کلی به برنامه روزانه بسیار کمک‌کننده و راهگشاست.

یک نمونه کوچک این‌که متوجه می‌شوید راز ناوقت سرکار رسیدن‌تان چیست؟

شاید هرروز بیش از نیم ساعت دنبال جوراب‌هایتان می‌گردید؟ شاید بیدار شدن صبح زود با سیستم بدنی شما سازگار نیست و باید ساعت کارتان یا حتی کارتان را عوض کنید؟

برای امروز کافی است. لازم نیست یک روزه سبک زندگی‌مان را عوض کنیم. اصلا شاید همین حالا هم در مسیر درستی باشید! فعلا این مراحل را انجام بدهید تا باز هم پیش شما بیاییم.

نوشته‌های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. عالی است فرشته بانو
    با شما موافقم، دقیق چقدر خوب فرمودید. متأسفانه ما هیچ وقت با زندگی خود حسابی برخورد نه کرده ایم. بهتر است از حالا شروع کنیم که پای ما در کجایش می لنگد. منتظر در یافت پیشنهاد های دیگر شما هستیم.
    با مهر فراوان

  2. لطفا دل نوشته های بیشتری بنویسید و در اینجا بگذارید. واقعا از این همه اخبار سیاسی خسته شده ایم، کمی در باره زندگی بخوانیم و زندگی کنیم. من به روزنامه شما فقط جهت خواندن دلنوشته ها سر می زنم.
    ممنون. به امید که دلنوشته های بیشتری را در اینجا بخوانم

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا